Köpvillkor för företag

 

Bästa företagskund, välkommen till oss på JOBI! Innan ni genomför ett köp, ber vi er att godkänna våra försäljningsvillkor enligt nedan.


Beställningar

Beställningar är bindande och kan göras av juridisk person samt privatperson som är minst 18 år.

Olika sätt att beställa:
E-handel på www.jobi.se
Via mejl till info@jobi.se. (Ange artikelnummer, storlek, organisationsnummer, adress- och kontaktuppgifter)
Via telefon till JOBI, telefonnummer 042-22 00 60.

 

Betalning och priser

I varukorgen och kassan framgår beställningens totalpris d.v.s. inklusive fraktavgiften på 29 kronor. 25% moms ingår i alla priser.

Vi erbjuder följande betalningsalternativ: Swish, faktura, direktbetalning via bank eller med kort (VISA/Mastercard).

Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Bank AB, org nr 556158–7634. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Samtliga fakturor är av JOBI Footright AB överlåtna till Svea Bank AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att organisationsnummer lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Kortbetalning

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Banks/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar Visa och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

 

Bytesrätt

Om ni behöver byta några skor gör vi naturligtvis det utan kostnad under förutsättning att ni följer dessa anvisningar:

Skorna du vill byta ska vara i samma skick som de mottogs, alltså provade men oanvända, och ska returneras i sin originalförpackning tillsammans med eventuella inneremballage. Tänk på att det är en annan kund som kommer att köpa de skor som du returnerar, precis som i en butik på stan.

Kontakta oss för att beställa en returfraktsedel. Denna klistras på paketet som lämnas på närmsta postutlämningsställe eller ring Postnord och begär hämtning.

Ni ska fylla i och återsända den returnota som medföljer returfraktsedeln, så att vi vet vad vi ska skicka i stället för de returnerade skorna. När vi fått skorna och information om vilka bytesskor som önskas skickar vi dessa inom 7 dagar under förutsättning att de finns på lager.

 

Kundtjänst

Vår kundtjänst når du på 042-22 00 60 måndag - torsdag 09.00 - 15.00. Frågor eller ärenden som mejlas till web@jobi.se, besvaras inom 48 timmar.
Observera att fakturaärenden för beställningar som gjorts på hemsidan hanteras av Svea Bank AB: telnr 08 514 931 13 / kundtjanst.sveawebpay@svea.com.

 

Leveransvillkor

Samtliga paket skickas med Postens företagspaket 16.00 (vi levererar endast inom Sverige). Under förutsättning att de varor ni beställt finns på lager har ni dem inom 2–5 arbetsdagar. Om produkten är tillfälligt slutsåld får ni information om detta samt beräknad leveransdag. Om leveransen blir så pass försenad att ni ångrar ert köp, har ni rätt att utan kostnad häva beställningen. Meddela oss i så fall så snarast via mejl.

 

Reklamation

Om ni tagit emot skadade eller defekta skor, ska vi snarast rätta till detta. Vänligen kontakta oss, så skickar vi en returfraktsedel för fraktfri retur av de felaktiga skorna via vår transportleverantör Posten. Vi ersätter naturligtvis nya felande skor utan kostnad, eller så får du dina pengar tillbaka (om köp gjorts inom 2 månader). Om dina skor går sönder efter en tids användande, görs först bedömning kring slitage.

 

Säkerhet

Cookies

Jobi.se använder sig av s.k. cookies. Cookies är informationsfiler som automatiskt sparas av webbläsaren på datorns hårddisk. Cookies används i statistiksyfte för att till exempel identifiera om det är första gången någon besöker hemsidan. En cookie kan inte avslöja användarens e-postadress eller liknande. Cookies är också nödvändiga för att butiken ska fungera fullt ut.  Läs gärna mer i vår integritetspolicy.

 

Returer och byten

Beställa returfraktsedel
Om du av någon anledning behöver returnera mottagna skor, kontakta oss för att beställa en returfraktsedel. Med fraktsedeln bifogas en returnota som ska fyllas i och skickas tillbaka tillsammans med skorna. Fraktsedeln klistras utanpå paketet. Paketet lämnas på närmsta PostNord ombud eller postinlämningsställe. Skorna ska alltid returneras i originalkartong. Obs! Skriv upp kolli-id ifall paketet skulle försvinna.

Vid byte står JOBI för samtliga fraktkostnader när man använder JOBI-fraktsedel enligt ovan. Om du väljer att skicka tillbaka skorna på annat sätt, står du själv för hela returfrakten och försändelsen får ej beläggas med lösen. Notera tydligt ditt namn, kundnummer och ordernummer.